Monday 20 June 2011

Budavári Sikló - Funicular to the Buda Castle


25 éve közlekedik újra a budavári sikló, melyet eredetileg 1870-ben helyeztek üzembe, akkor még gőzhajtással, és amely már 1873-ban évente 1,3 millió embert szállított. A 2. világháborúban a felső épület és ottlévő kocsi megrongálódott, ezután a siklóközlekedés 1986-ig szünetelt. Azóta jár ismét a két kocsi, Margit és Gellért a normál nyomtávú (1453 mm-es) vágányon 50 m szintkülönbséget megtéve 95 m hosszú pályán, ingaszerű működéssel.
Panorámakép a fenti megállóból itt látható, a BKV videoja pedig itt tekinthető meg.

Alagút és sikló a háború előtt - Funicular and tunnel before WW II


Buda Castle Hill funicular operates since 25 years again, after it was initially opened in 1870, at that time yet stream-driven and which transported in year 1873 already 1,3 million passangers. In WW II. the upper terminal and carriage was destroyed, therefore the funicular operation was suspended for decades. Since 1986 the two carriages, named Margit and Gellért run again on standard track gauge (1453 mm), covering the distance of 95 m between the two terminals, with 50 m difference in altitude.
Panoramic pictures from the upper terminal here, video of the Budapest Public Transport Company BKV here.